Utrechtse Euro uitgebreid in de media

Er is deze week veel aandacht voor de Utrechtse Euro in de media. Op de site van RTV Utrecht lezen we ‘Middenstanders wapenen zich tegen multinationals met ‘Utrechtse’ euro’. Hierin zegt deelnemer Martijn Engels van Koffie Leute aan de Westerkade: “Doel is om de lokale middenstand te stimuleren, als een soort beweging tegen grote instituties zoals banken en bedrijven als Coca-Cola en Unilever”.

Een dag later plaatst De Utrechtse Internet Courant, ‘De Utrechtse euro is nieuw betaalmiddel voor binnen de stadsgrenzen’, een interview met initiatiefnemer Twan Luttikhold. “Geld stroomt snel weg naar grote bedrijven en zo hebben kleine lokale bedrijven automatisch minder te besteden”, legt Twan uit, “met de Utrechtse euro kunnen we het geld langer vasthouden en laten circuleren binnen de stad. Daar hebben kleine bedrijven veel profijt van”.

Diezelfde dag besteedt RTV Utrecht aandacht aan de Utrechtse Euro in haar nieuwsuitzending (vanaf minuut 7). Hieruit blijkt dat de nadruk ligt op de werving van bedrijven en de betaling onderling door die bedrijven in Utrechtse Euro’s. Maar ook Utrechtse consumenten kunnen al meedoen en Utrechtse Euro’s besteden.